..Fu prima carte

m-a lepsuit un copilkoma, ca cica:”Ai citit si tu vreo carte vreodata?Zi-o repede pe prima ca sa te cred!”

Pai.. cam asa e, n-am citit io prea multe; vreo trei patru maxim, cu tot cu abecedaru, pe care nici p-ala nu l-am cithit pe toat.
INSA cand eram mic, pana prin clasa a sasea chiar, citeam povesti de-astea de adormit copii, ca n-aveam voie cu somnifere atunci.. Si citeam cu Ali Baba, arabesti.. cu Isus, sau cu Isus cand era copil.. nu mai stiu exact.

Intr-o zi.. Intr-o zi oarecare; deci o oarecare zi.. vine la mine maica-mea si zice ca sa citesc ceva. iau io cartea, ma uit la cuprins sa ma uit ce povesti are, si.. si nu erau! adica erau, adica de fapt doar „era”, ca numai una era. Si-i zic lu maica-mea: „aa, pai prea lunga, n-am io timp de ea. am nevasta, copii de crescut, nu stau io sa citesc 400 si ceva de pagini”, ca parca atatea avea. maica-mea zice ca:”ba n-ai!”. „A, da.. n-am! Da trebuie sa ma joc”, zic io. Si maica-mea ca cica dupa ce termin cartea. Io: „nu frate, ma asteapta oamenii, trebuie sa plec; incep desenele animate chestii, nu vezi ca-i ora doua?” Dupa aia si taica-miu parca vine si-mi zice frumos ca: „da tata, trebuie sa citesti si tu cartea asta”. Si ca sa nu-l fac sa-mi spuna si altfel, zic ca bine; parca..

Si am citit „Vanatorul de cerbi”. Marfa carte, cu indieni, mohicani.. chiar cu ultimul mohican.

lepsuiesc si io mai departe pe un gog kaizer, da` el e lache si n-o sa faca, asa ca trecem mai departe.. si zicem de omu far`de nick.. si de adi de la valc`, pardon calarasu.. si pe nea „de ce” daca ma baga-n seama, ca sa-mi mai creasca si mie putin traficu in o zi macar. a, da.. si pe sevyor, neuronu,Q, hobbitul, maria barbu si dom`profesor.

sa va vad acuma care raspundeti la lepsuiala asta; ca sa vad care n-ati citit si voi o carte sau care ati fost precoce in literatura erotica si de bufet(nu stiu ce inseamna asta) a lui unchiu`

.

10 Responses to “..Fu prima carte”


  1. 1 bovanne Noiembrie 23, 2007 la 8:34 am

    Făcut-o-am pe-asta!🙂

    Prima mea carte fu un Atlas albastru cu copertă cartonată şi pagini lucioase. A fost chiar o experienţă de neuitat, la vârsta pe care o aveam.

  2. 3 Maria Barbu Noiembrie 23, 2007 la 8:27 pm

    Multumesc de leapsa. O sa ma straduiesc sa raspund.

  3. 4 aprozarnet Noiembrie 23, 2007 la 11:35 pm

    foarte frumos raspuns maria:) ca la scoala; de-aia nu luam io note peste 5:)
    @copilu, sa traiesti.. maica:)
    @mister Q, acuma de fapt parca-mi amintesc:) ca te citesc bre`; un viitor serge brussolo esti, numai sa nu ajungi si tu la nebuni(ma rog urat spus, boli nervoase)🙂

  4. 5 bovanne Noiembrie 23, 2007 la 11:52 pm

    Chiar, că tot veni vorba de Serge Brussolo, de care mi-ai mai spus tu în trecut: nu-l găsesc prin librării! Şi m-ai făcut curios atunci. Am văzut pe net în ediţii noi la Nemira, dar prin librării, nexam. Tre’ să verific şi pe la anticari totuşi.

  5. 6 aprozarnet Noiembrie 24, 2007 la 12:22 am

    nu in librarii; la o biblioteca mai mare, la literatura straina sau SF🙂

  6. 7 seviyor Decembrie 1, 2007 la 8:14 pm

    Seviyor😛 (adică cu i)
    Răspunsul:Piciul, de Alphonse Daudet

  7. 8 radugo Decembrie 5, 2007 la 4:20 pm

    îmi cer scuze că n-am observat că m-ai lepşuit (m-ai numit: dom’ profesor şi pe net, nu sunt obişnuit cu titulatura). oricum, leapşa o primisem din altă parte şi am răspuns mai demult la ea:
    http://radugonciar.blogspot.com/2007/11/leapa-de-la-stelian.html

  8. 9 aprozarnet Decembrie 6, 2007 la 2:30 am

    okay; np🙂


  1. 1 2K Sevi - Imn pentru Romania « Blogul lu’ Sevi Trackback pe Decembrie 1, 2007 la 8:11 pm

Lasă un răspuns

ciuleste`

"Nici nu-ti trece prin cap sa crezi in tine.Ai nevoie de-o carje. Ai mai multe carje decat picioare... Mereu cersesti cate o clipa de tandrete sau o noapte de amor, sau o slujba bunicica, sau o calatorie la Paris, sau o pretuire unanima, sau o pasiune." - Teodor Mazilu

a


