POT sa ma las.. da nu vreau (cica`) „Pierzi” ..nu? ti-e frica:) deci esti in frica de fapt… in loc mai usor iti zici ca vrei?:)pace

Asta zic o gramada care fumeaza:
Io nu sunt dependent, fumez ca-mi place; pot sa ma las oricand,
daca vreau..

Asa ziceam si io. Da` cum adica „pot, da nu vreau” ?
De ce fumeaza omu? Fiindca ii place, fiindca simte nevoia,.. fiindca vrea.
Cand vrei sa fumezi, ori din cauza ca zici ca-ti place, ori ca simti nevoia, primesti un impuls care el te face sa vrei; si cand primesti impulsuri sa vrei sa fumezi, inseamna ca esti dependent.
Deci asta inseamna sa nu poti: sa vrei(nevoie de acea asa zisa placere- ca un copil prostit, intors de cap-aburit cu bomboane si violat)..!

ps: sau cel putin, nu poti foarte usor..
pps: cel putin nu pana nu faci o alegere rapida si dainuitoare sa nu mai..🙂

.
update 2013: coment https://aprozarnet.wordpress.com/2007/09/03/in-legatura-cu-fumatu/ la inceput am zis ca la o bere sau cu prietenii, rar, mai trag cate-o tigare.. si am fost niste dati cluba si am facut asa, in rest nefumand.. insa dupa cateva luni nu mai simti nevoia, sau chiar cand simti, daca te hotarasti putin nu mai fumezi nici o tigare la o luna.

inaite sa ma las, fumam lucky full flavour, si nu-i intelegeam p-aia care nu fumeaza, ca e marfa sa fumezi, te completeaza..
de unde!? impresia asta o ai doar ca esti dependent, insa dupa ce scapi de asta, iti dai seama ca de fapt tigarile erau pana atunci, inca un lucru pe care trebuia sa-l faci in plus si la care sa-i porti grija, deci dominandu-te.
adica altii stau cu grija sa-si faca insulina in fiecare zi sau umbla cu aparatu de inhalat daca au astm, fiindca altfel ar muri, iar io sa umblu sa stau cu grija sa bag la fiecare jumate de ora tigare in mine, de bunavoie, si nu ca mi-ar fi rau altfel; de fapt dimpotriva.. ?

zi tu ca nu e prostie? sau sclavie..om aburit-controlat-exploatat gen McDonalds…ne iau de mici :)

dependenta trece cu totul in vreo 2 ani…iar dupa aia revine daca fumezi o tigare ..mai mult de jumate
pace..

8 Responses to “POT sa ma las.. da nu vreau (cica`) „Pierzi” ..nu? ti-e frica:) deci esti in frica de fapt… in loc mai usor iti zici ca vrei?:)pace”


  1. 1 pliscu Iulie 5, 2007 la 11:34 pm

    Omu` care chiar crede ca se poate lasa, poate sa incerce un mic experiment: sa se lase pentru o zi, o saptamana, sau o luna, dupa caz.

  2. 2 trilulilucrocodilu Iulie 6, 2007 la 11:10 am

    Buna din nou!
    Nu vreau sa ma las de fumat, nu inca, cel putin, dar probabil ca nici n-as putea. Sau mi-ar fi foarte greu… Am avut perioade cand, din diferite motive, n-am fumat cateva zile. In momentul in care au disparut acele motive, primul lucru pe care l-am facut a fost sa-mi aprind o tigara. :))
    Da, adevarat, lumea spune „pot, dar nu vreau”. Oricine poate sa se lase de fumat, insa nu zice nimeni ca e usor. Primul pas e „vreau sa ma las de fumat”. Apoi urmeaza „lupta”. O castiga doar aceia care vor.

  3. 3 aprozarnet Iulie 6, 2007 la 11:24 am

    io m-am lasat..
    nu e asa greu, decat inceputu
    iti trebuie un motiv, doua clare, pt care o faci si o decizie ..
    la inceput am mai fumat in niste zile la niste intervale, la cate-o bere, pana cand.. acuma nu-mi mai vine deloc:)

  4. 4 sunshine Iulie 7, 2007 la 12:00 am

    felicitari domne!🙂

  5. 5 Iulian Enache Iulie 10, 2007 la 3:35 pm

    Rationamentul este corect, intr-o uarecare masura. Asta finca e o mica diferenta intre ceva ce-ti place si ceva fara de care nu poti trai. De apa, bunaoara, esti dependent, finca fara dansa te usuci si mori (ma rog, de lichide, ca stiu eu niste specimene care functioneaza cu bere). Tigarile doar iti plac.
    Mandelu s-a lasat timp de sase luni de fumat in urma unui pariu, dupa ce fuma de 10 ani. Dupa care s-a apucat iar, nu pentru ca are nevoie, ci pentru ca ii place acest cel mai stupid obicei din lume.

  6. 6 lean Decembrie 18, 2007 la 5:57 pm

    e vorba doar de vointa. trebuie sa vrei si sa fii putin speriat de cineva. eu asa m-am lasat. fumam de 15 ani,cam un pachet pe zi. la o raceala puternica…radiografie si verdict…daca mai fumezi…o sa mori. desi am 30 de ani, mi s-a spus ca sunt plamanii unui fumator de 50 de ani. ideea e ca m-am speriat, si m-am si lasat. am 2 ani si ceva de cand nu mai fumez. ocazional…mai aprind una. rar. foarte rar. dar…de fumat nu m-am mai apucat. asa ca…tine de vointa la inceput. apoi…cand iti iese din obisnuinta si esti constient ca nu iti foloseste la nimic fumatul vei putea renunta definitiv. iar mai apoi iti vei permite „luxul” de a fuma o data la 2,3 sau 9 luni o tigara fara sa mai devina obicei. asa vad eu lucrurile. caci…asa le-am trait eu. succes celor care vor sa se lase. merita sa te lasi.

  7. 7 zuuza 20 Aprilie 6, 2010 la 11:08 pm

    mi-e ciuda pe capul meu ca uram sa fumez , si ma innecam mereu unde era fum de tigara , nu le suportam si acm fumez ! clar cu parinti fumatori cum dracu sa ies eu ! culmea acum s-au lasat parintii si mai fumez eu cu frate-meu ! pfffff

  8. 8 aprozarnet Aprilie 23, 2013 la 2:57 am

    dependenta trece cu totul in vreo 2 ani…iar dupa aia revine daca fumezi o tigare ..mai mult de jumate


Lasă un răspuns

ciuleste`

"Nici nu-ti trece prin cap sa crezi in tine.Ai nevoie de-o carje. Ai mai multe carje decat picioare... Mereu cersesti cate o clipa de tandrete sau o noapte de amor, sau o slujba bunicica, sau o calatorie la Paris, sau o pretuire unanima, sau o pasiune." - Teodor Mazilu

a


