Arghezi la o caterinca desteapta

Piciu se însoară – de Tudor Arghezi

Piciu are patru ani
Şi a strâns optzeci de bani.
Are şi el capital.
Vrea să cumpere un cal
Ca să umble-n târg călare,
Iar cu restul să se-nsoare.

După sfatul şi-al pisicii,
I-a propus s-o ia, bunicii.

Dar bunica-a refuzat
Să mai creadă la bărbat,
După soţul decedat.

Piciu-atunci s-a supărat,
Însă, peste un minut,
Supărarea i-a trecut,
Şi şi-a zis cu nepăsare:
“Dacă nu vrea mama mare,
Asta-nseamnă că-i o proastă;
Iau pe mama de nevastă.”
Maică-sa răspunse-ndată,
Curios, că-i măritată.

A-ncercat la tinere
Dacă-l vor de ginere.
Domnişoarele peţite
Au răspuns că-s logodite,
Şi-n cele mai multe cazuri
Se-ngâmfau, făcând şi nazuri.

Şi, ca mama, nici-o rudă
Nu voia măcar s-audă,
Fiebând laptele cu griş,
De bărbat şi măritiş.

Bombănea in urma lor:
-“Dacă nu vreţi să mă-nsor
Şi nici-una n-aţi primit,
Nu mă-nsor, dar mă mărit.”

Dupa toate ce-a păţit,
Dus în braţe la peţit,
Bietul Piciu a rămas
Tot flăcău şi de pripas.
Şi-n ajun de sărbători
Văduv de vreo şase ori.

Dar şi-a luat şi el răsplata
Şi s-a însurat cu tata.

4 Responses to “Arghezi la o caterinca desteapta”


  1. 1 de ce? Martie 20, 2007 la 1:09 am

    Apropo de subiect, asculta melodia lui daniel iancu, ceva cu olguta. Tipul canta folk la caterica

  2. 2 aprozarnet Martie 20, 2007 la 1:18 am

    :))) virginitatea nu mai e la moda, se pare
    pardon, nu mai e „cool”🙂

    am ascultat sii…frumos cantec:)

  3. 3 aprozarnet Martie 20, 2007 la 1:21 am

    ps: pune tu la tine pe blog „cantarea”, ca tu ai zis de ea si e faina rau. merita sa o auda si altii.

    pps:numai daca crezi si vrei normal:)

  4. 4 serban isabell Noiembrie 9, 2010 la 7:55 pm

    pizda ce pula mea ce pula curului laba


Lasă un răspuns

ciuleste`

"Nici nu-ti trece prin cap sa crezi in tine.Ai nevoie de-o carje. Ai mai multe carje decat picioare... Mereu cersesti cate o clipa de tandrete sau o noapte de amor, sau o slujba bunicica, sau o calatorie la Paris, sau o pretuire unanima, sau o pasiune." - Teodor Mazilu

a


